Skip to main content
Home

Newsletter

Search form


  • Architecture Events
  • Join the COAC
  • Find an Architect
  • Corporate Services
  • Members
    and professionals

Search form


© Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (COAC)
08 Nov - 30 Nov

Exposició "El programa i l'activitat com a pretext de projecte. L'edifici de la Pia Almoina de Girona un nou espai habitable"

Organizer: 
COAC
Location: 
Girona
Printer, email and PDF versions with ICS: 
ActionsPDF version ICS file
Sala: 
Sala d'exposicions de la Demarcació de Girona del COAC. Plaça de la Catedral, 8. Girona
Horari: 
Feiners, de 9 a 16.30 hores
Addtoany: 

L’objectiu del taller proposat dins l’Aula d’arquitectura 2, ha estat el de treballar d’una manera intensiva, des del projecte arquitectònic, en la definició d’un programa adequat per un edifici concret, proposant com a cas d’estudi una peça patrimonial de la ciutat de Girona: la Pia Almoina. Un edifici que al llarg de la seva història s’ha transformat acollint diversos usos: des de les dependències d’una entitat caritativa o les Escoles Pies fins que l’any 1974 el Col·legi d’Arquitectes de Catalunya el va adquirir per convertir-lo en la seva seu a Girona, que actualment conté diversos usos: administratiu, biblioteca, arxiu, sala d’actes, sala d’exposicions, bar i l’Institut Català de Recerca en Patrimoni Cultural ( ICRPC).

El programa ha estat l’eina de projecte assajada, fent possible dins l’edifici i el recinte proposats portar a terme les activitats vinculades al fet d’habitar. Un programa que s’adapta a l’edifici i no l’edifici adaptat a un programa.

S’ha plantejat el projecte des de la immersió en un edifici concret, on els estudiants han pogut mesurar-lo i comprovar in situ les característiques dimensionals, funcionals i espacials concretes, redibuixant l’estat actual per tal de conèixer a fons l’espai i realitzant una maqueta per tal de comprovar i mostrar les decisions preses de projecte.

L’exposició mostra el resultat de quatre dies intensos de treball d’un grup de 14 estudiants de 4t curs d’Arquitectura de l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Girona que, del 2 al 5 de novembre, des de l’aula de formació de la Pia Almoina, han fet quatre propostes arquitectòniques de canvi d’ús de l’edifici.

16/11/2021


Association

  • Point of Single Contact
  • Introduction
  • Where to find us
  • Suggestions Box
  • Press
  • Site map

Follow us

facebook
twitter
linkedin
instagram
youtube

Legal information

  • Legal notice
  • Registration Conditions
  • Cookies policy
  • Privacy Policy

Content

© Col·legi d'Arquitectes de Catalunya 2025

Plaça Nova, 5
08002 Barcelona
T 93 301 50 00
coac@coac.cat
Google Maps

—

Contact us
T 93 306 78 41 

 

Logo premi nacional de cultura 2019

empresa emocionalmente saludable