Fotograma de "The Walking Dead", Frank Darabont
Ecumenòpolis: "Urbicidis. Ciutat, destrucció, cinema i sèries"
Sala:
Sala d'Actes del COAC
Horari:
a les 19 h
Addtoany:
El divendres 21 d'abril a les 19 h tindrà lloc la propera sessió de l'Ecumenòpolis, l'espai de reflexió audiovisual del COAC commissariada en aquesta ocasió per Daniele Porretta i titulada "Urbicidis. Ciutat, destrucció, cinema i sèries".
Segons J.G. Ballard, la idea de destrucció existeix des de sempre en l'inconscient humà. No hi ha destrucció més explotada en la ficció cinematogràfica que la urbana. ¿Què s'amaga darrere del desig morbós de destruir ciutats? Reflexionarem sobre l'aniquilació urbana gràcies a les imatges que ens ofereixen mig segle de pel·lícules i sèries de TV.
Llavors la família s'agrupa al costat de la llar, i els cadells escolten en silenci, i quan el conte ha acabat fan moltes preguntes:
- Què és un home?
- Què és una ciutat?
- Què és una guerra?
No hi ha resposta exacta per a aquestes preguntes. Hi ha suposicions i teories i conjectures, però no hi ha respostes.
En aquests grups familiars més d'un narrador ha hagut d'explicar que només es tracta d'un conte, que no existeixen coses com ara una ciutat o un home, que en els contes, que no pretenen més que entretenir, no cal buscar una veritat.
Clifford D.Simak, City, 1953
Daniele Porretta és doctor en Teoria i Història de l'Arquitectura per l'ETSAB-UPC, amb una tesi dirigida per Juan José Lahuerta sobre l'evolució de la imatge de la ciutat del futur durant la primera meitat del segle XX, des de les utopies tecnològiques fins a les distopies del control social. Ha estat membre del grup de recerca de l'ETSAB Arxiu crític del Model Barcelona, dirigit per Josep Maria Montaner. Ha estat també director i comissari dels cursos La ciutat i l'imaginari de la destrucció (2011), Casa(s). Mirades sobre la idea d'habitar (2015) i La ciutat del futur: utopies i distopies (2016) a l'Institut d'Humanitats de Barcelona.
Recupera la sessió de debat en el següent vídeo:
Col·laboren:
Segons J.G. Ballard, la idea de destrucció existeix des de sempre en l'inconscient humà. No hi ha destrucció més explotada en la ficció cinematogràfica que la urbana. ¿Què s'amaga darrere del desig morbós de destruir ciutats? Reflexionarem sobre l'aniquilació urbana gràcies a les imatges que ens ofereixen mig segle de pel·lícules i sèries de TV.
Llavors la família s'agrupa al costat de la llar, i els cadells escolten en silenci, i quan el conte ha acabat fan moltes preguntes:
- Què és un home?
- Què és una ciutat?
- Què és una guerra?
No hi ha resposta exacta per a aquestes preguntes. Hi ha suposicions i teories i conjectures, però no hi ha respostes.
En aquests grups familiars més d'un narrador ha hagut d'explicar que només es tracta d'un conte, que no existeixen coses com ara una ciutat o un home, que en els contes, que no pretenen més que entretenir, no cal buscar una veritat.
Clifford D.Simak, City, 1953
Daniele Porretta és doctor en Teoria i Història de l'Arquitectura per l'ETSAB-UPC, amb una tesi dirigida per Juan José Lahuerta sobre l'evolució de la imatge de la ciutat del futur durant la primera meitat del segle XX, des de les utopies tecnològiques fins a les distopies del control social. Ha estat membre del grup de recerca de l'ETSAB Arxiu crític del Model Barcelona, dirigit per Josep Maria Montaner. Ha estat també director i comissari dels cursos La ciutat i l'imaginari de la destrucció (2011), Casa(s). Mirades sobre la idea d'habitar (2015) i La ciutat del futur: utopies i distopies (2016) a l'Institut d'Humanitats de Barcelona.
Recupera la sessió de debat en el següent vídeo:
Col·laboren:
7/04/2017