Vés al contingut
Inici

Subscripció butlletins

Formulari de cerca


  • Uneix-te
  • Troba el teu Arquitecte
  • Serveis a Empreses
  • Agenda Arquitectura
  • Next Generation
  • Col·legiats i
    professionals

Formulari de cerca


© ArxiuCatalàPic
15 jul

Pere Català i Pic, 100 anys de fotografia

Entitat organitzadora: 
COAC
Printer, email and PDF versions with ICS: 
ActionsPDF version ICS file
Sala: 
Sala d'Actes del COAC
Horari: 
19.30 h
Addtoany: 
El 15 de juliol a les 19.30 h tindrà lloc a plaça Nova un acte commemoratiu del Centenari dels inicis fotogràfics de Pere Català i Pic, amb una conferència sobre la seva trajectòria professional a càrrec de:

- Pilar Parcerisas (CoNCA), comissària de l'exposició "Pere Català i Pic. Fotografia i publicitat"

- Bienve Moya, comissari de l'exposició "La festa vista per tres fotògrafs vallencs"

- Pablo Giori, biògraf del fotògraf

Pere Català i Pic (1889-1971) va ser un dels fotògrafs més destacats de Catalunya i d'Espanya en el camp de la fotografia moderna, a més d'un dels pocs teòrics del país. Va iniciar la seva activitat professional l'any 1915 a Valls, traslladant-se després a Barcelona. Els seus articles i treballs es van publicar a les revistes més reputades. El seu segon fill, Francesc Català Roca, el Fons del qual forma part de l'Arxiu del Col·legi d'Arquitectes, va iniciar la seva activitat com a fotògraf amb el seu pare. Com recorda Català Roca en les seves memòries, Català i Pic tenia amistat amb artistes i intel·lectuals de l'època, com Josep Lluís Sert i Joan Prats, així com membres del GATCPAC i l'ADLAN. 

Sobre la imatge de l'esvàstica, Jaume Miravitlles va publicar a La Vanguardia les paraules següents:

"Su creador fue Pere Català, autor del famosísimo cartel en el que se ve un pie de un mosso d'esquadra rompiendo la esfinge de la cruz gamada [...] Ha sido, sin duda alguna, el cartel más elogiado del mundo y el casi centenar de libros que han surgido desde entonces, hablando de los carteles de la República, todos publican el pie de Don Pedro. Es significativo comprobar que en la película "L'Espoir" de André Malraux hay una escena en que puede verse el más famoso cartel de guerra de la historia".
Veure vídeo de la conferència:
 
15/06/2015


El col·legi

  • Finestreta única
  • Què som
  • On som
  • Suggeriments
  • Premsa
  • Mapa web

Segueix-nos

facebook
twitter
linkedin
instagram
youtube

Informació legal

  • Avís legal
  • Condicions de registre
  • Política de cookies
  • Política de privacitat

Continguts

© Col·legi d'Arquitectes de Catalunya 2019

Plaça Nova, 5
08002 Barcelona
T 93 301 50 00
coac@coac.cat
Google Maps
Tour Virtual
—

Atenció al ciutadà 
T 93 306 78 41 

 

Logo premi nacional de cultura 2019

empresa emocionalmente saludable