© Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (COAC)
Tant en l'exercici professional individual, com en societats que tinguin la condició de microempresa, els professionals tenen els mateixos drets que reconeix el Codi de Consum a qualsevol consumidor front a les empreses que presten serveis bàsics o serveis de tracte continuat.
Són serveis bàsics els serveis de caràcter essencial i necessaris per a la vida quotidiana, o que tenen un ús generalitzat entre les persones consumidores, inclosos els subministraments -aigua, energia, etc- transports, mitjans audiovisuals, comunicacions, assistencials i sanitaris, i els financers i d’assegurances. Part d’aquests serveis bàsics són alhora serveis de tracte continuat -serveis de subministre continuat, pels quals es paga una quota periòdica- com és el cas de l'aigua, l'energia i les comunicacions.
Podeu trobar les vies de queixa i reclamació al web de l’Agència Catalana del Consum. Si reclameu en tant que microempresa -ho és l'empresa que no ocupa a més de 10 persones i el seu volum de negoci anual no supera els 2 milions d’euros- haureu d’adjuntar a la vostra reclamació una declaració responsable en aquest sentit, d’acord amb el següent model:
Són serveis bàsics els serveis de caràcter essencial i necessaris per a la vida quotidiana, o que tenen un ús generalitzat entre les persones consumidores, inclosos els subministraments -aigua, energia, etc- transports, mitjans audiovisuals, comunicacions, assistencials i sanitaris, i els financers i d’assegurances. Part d’aquests serveis bàsics són alhora serveis de tracte continuat -serveis de subministre continuat, pels quals es paga una quota periòdica- com és el cas de l'aigua, l'energia i les comunicacions.
Podeu trobar les vies de queixa i reclamació al web de l’Agència Catalana del Consum. Si reclameu en tant que microempresa -ho és l'empresa que no ocupa a més de 10 persones i el seu volum de negoci anual no supera els 2 milions d’euros- haureu d’adjuntar a la vostra reclamació una declaració responsable en aquest sentit, d’acord amb el següent model:
DECLARACIÓ RESPONSABLE QUANT A CONSIDERACIÓ DE MICROEMPRESA
L’article 111-1-2 de la Llei 22/2010, de 20 de juliol, del Codi de Consum de Catalunya, estableix que els drets i les obligacions que fixa aquest Codi són aplicables, en la mesura que hi siguin compatibles, a les relacions entre empreses prestadores de serveis bàsics i serveis de tracte continuat i els ens que tinguin la consideració de microempreses, d’acord amb la Recomanació 2003/361/CE, de 6 de maig, sobre la definició de petites i mitjanes empreses. Aquesta Recomanació en la categoria de les PIME, defineix una microempresa com una empresa que ocupa menys de deu persones i el seu volum de negoci anual o balanç general no supera els dos milions d’euros.
En base a aquestes consideracions, en/na ......................................, amb NIF núm. ....................., com a .........................[administrador/ apoderat/ gerent/ director] de l’empresa................., amb CIF núm. ................................ domiciliada a ..................................
DECLARO
Que l’empresa anteriorment esmentada té la consideració de microempresa als efectes de la Recomanació 2003/361/CE i del Codi de Consum de Catalunya.
[Signatura, lloc i data]