Oberta la convocatòria per fer pràctiques al Departament de Cultura [1]

El Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya ha publicat les noves bases especifiques i la convocatòria per fer pràctiques en 11 àmbits culturals diferents, entre els quals hi ha places per a la Direcció de Serveis del Departament de Cultura en l’àmbit de la gestió pública i també en l’àrea de la protecció i restauració del patrimoni cultural arquitectònic, als quals poden optar els arquitectes.
Les beques a l'Agència Catalana del Patrimoni Cultural [2] consisteixen, en el cas dels arquitectes, a fer pràctiques relacionades amb la gestió d'espais dels museus i monuments (facility management). En canvi, les persones beneficiàries de les beques a la Direcció de Serveis del Departament de Cultura [3] donaran suport en tasques de gestió pública, com ara seguiment i control, avaluació i accés documental, seguiment d’activitats de manteniment d’instal·lacions, planimetries i documentació tècnica dels immobles del Departament.
Les pràctiques s’adrecen a persones físiques que tinguin la llicenciatura d'Arquitectura o el títol de grau equivalent, tenen una durada d'entre 6 i 7 mesos i una dotació mensual de 1.250 euros. Només es pot optar a una de les beques i cal que no faci més de cinc anys que s'hagi obtingut el títol, o bé que no faci més de cinc anys que hagin finalitzat els màsters, postgraus oficials o estudis que tinguin relació amb la titulació o amb els estudis relacionats amb cada modalitat a la qual s'opta.
Totes les beques tenen una dotació mensual d’entre 1.000 i 1.250 euros i una durada màxima de deu mesos.
El termini per presentar les sol·licituds comença el 20 de febrer i finalitza el 7 de març. Les candidatures es tramiten únicament a través de Tràmits Gencat, motiu pel qual és obligatori signar el formulari de sol·licitud amb signatura electrònica. Al web del Departament de Cultura [4] podeu trobar informació detallada sobre com obtenir un certificat digital.
