Drets com a consumidors dels professionals i microempreses [1]

© Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (COAC)
Publicado:
05 Enero 2016
Tant en l'exercici professional individual, com en societats que tinguin la condició de microempresa, els professionals tenen els mateixos drets que reconeix el Codi de Consum [2] a qualsevol consumidor front a les empreses que presten serveis bàsics o serveis de tracte continuat.
Són serveis bàsics els serveis de caràcter essencial i necessaris per a la vida quotidiana, o que tenen un ús generalitzat entre les persones consumidores, inclosos els subministraments -aigua, energia, etc- transports, mitjans audiovisuals, comunicacions, assistencials i sanitaris, i els financers i d’assegurances. Part d’aquests serveis bàsics són alhora serveis de tracte continuat -serveis de subministre continuat, pels quals es paga una quota periòdica- com és el cas de l'aigua, l'energia i les comunicacions.
Podeu trobar les vies de queixa i reclamació al web de l’Agència Catalana del Consum [3]. Si reclameu en tant que microempresa -ho és l'empresa que no ocupa a més de 10 persones i el seu volum de negoci anual no supera els 2 milions d’euros- haureu d’adjuntar a la vostra reclamació una declaració responsable en aquest sentit, d’acord amb el següent model:
Són serveis bàsics els serveis de caràcter essencial i necessaris per a la vida quotidiana, o que tenen un ús generalitzat entre les persones consumidores, inclosos els subministraments -aigua, energia, etc- transports, mitjans audiovisuals, comunicacions, assistencials i sanitaris, i els financers i d’assegurances. Part d’aquests serveis bàsics són alhora serveis de tracte continuat -serveis de subministre continuat, pels quals es paga una quota periòdica- com és el cas de l'aigua, l'energia i les comunicacions.
Podeu trobar les vies de queixa i reclamació al web de l’Agència Catalana del Consum [3]. Si reclameu en tant que microempresa -ho és l'empresa que no ocupa a més de 10 persones i el seu volum de negoci anual no supera els 2 milions d’euros- haureu d’adjuntar a la vostra reclamació una declaració responsable en aquest sentit, d’acord amb el següent model:
DECLARACIÓ RESPONSABLE QUANT A CONSIDERACIÓ DE MICROEMPRESA
L’article 111-1-2 de la Llei 22/2010, de 20 de juliol, del Codi de Consum de Catalunya, estableix que els drets i les obligacions que fixa aquest Codi són aplicables, en la mesura que hi siguin compatibles, a les relacions entre empreses prestadores de serveis bàsics i serveis de tracte continuat i els ens que tinguin la consideració de microempreses, d’acord amb la Recomanació 2003/361/CE, de 6 de maig, sobre la definició de petites i mitjanes empreses. Aquesta Recomanació en la categoria de les PIME, defineix una microempresa com una empresa que ocupa menys de deu persones i el seu volum de negoci anual o balanç general no supera els dos milions d’euros.
En base a aquestes consideracions, en/na ......................................, amb NIF núm. ....................., com a .........................[administrador/ apoderat/ gerent/ director] de l’empresa................., amb CIF núm. ................................ domiciliada a ..................................
DECLARO
Que l’empresa anteriorment esmentada té la consideració de microempresa als efectes de la Recomanació 2003/361/CE i del Codi de Consum de Catalunya.
[Signatura, lloc i data]