Skip to main content
Home

Suscripción boletines

Search form


  • Agenda Arquitectura
  • Encuentra Arquitecto
  • Únete al COAC
  • Servicios a Empresas
  • Next Generation
  • UIA2026BCN
  • Colegiados y
    profesionales

Search form


  • Agenda <br> arquitectura
Associació Projecte GRETA
07 oct

GRETA, l’arquitectura tradicional com a eina indispensable per construir el futur

Entidad organizadora: 
COAC, GRETA
Lugar: 
Barcelona
Printer, email and PDF versions with ICS: 
ActionsPDF version ICS file
Sala: 
Sala Mirador (Plaça Nova 5, 8a planta)
Horario: 
de 18:00 h a 20:30 h
Addtoany: 

El proper dimecres 7 d’octubre, l'Associació Projecte GRETA celebrarà un acte de presentació per donar-se a conèixer a la seu del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya (COAC) a Barcelona. L’acte tindrà lloc a la Sala Mirador (8a planta) en horari de 18:00 h a 20:30 h.

La jornada permetrà conèixer de prop els inicis i la trajectòria de l’Associació, així com presentar a diferents escales les principals línies de treball que estem engegant des de GRETA: la formació en tècniques tradicionals a través dels nostres cursos, la recerca i la divulgació del coneixement territorial mitjançant publicacions i jornades, i la protecció del patrimoni tradicional aplicada a l’urbanisme quotidià dels municipis.

També presentarem la tercera publicació de GRETA. "Aprendre de l'arquitectura tradicional, Cap de Creus" El cap de Creus inèdit: així s'hi vivia abans del turisme

PROGRAMA:

18.00 h — Benvinguda
A càrrec de Cristina Mora, presidenta de la Demarcació de Barcelona del COAC.

18.10 h — El projecte GRETA, inicis i trajectòria
A càrrec de Josep M. Fortià, arquitecte i vocal de la Junta del Projecte GRETA.

Breu exposició de l'Associació i els seus inicis, les principals fites assolides en aquests quinze anys i les tres línies d'actuació principals, que s'exposaran a continuació. 

18.25 h — Formació en arquitectura tradicional: el fet diferencial per una intervenció respectuosa.
Ariadna Asturias, membre de la junta de Greta, membre comissió Formació de Greta i gerent d’empresa constructora especialitza en intervencions en arquitectura tradicional.

El curs de mestratge en construcció tradicional: punt de trobada del món acadèmic amb els professionals de l’obra.

19.00 h — La protecció del patrimoni arquitectònic des de l'urbanisme.
A càrrec de Montserrat Hosta, arquitecta-urbanista, codirectora del postgrau Urbanisme, edificació i espai públic a l'Administració pública de l'Escola Sert del COAC.

La capacitat normativa dels instruments urbanístics.

19.30 h — Recerca, del treball de camp a la publicació
A càrrec d’Olga Muñoz Frigola, arquitecta coautora de la publicació juntament amb la geòloga Marta Puiguriguer

Presentació del llibre "Aprendre de l'arquitectura tradicional. Cap de Creus".

20.00 h — Cloenda de la sessió

En acabar les ponències, hi haurà espai de venda de llibres a càrrec del personal de la Cooperativa Jordi Capell i se servirà un piscolabis de productes locals de l’Empordà pels assistents.

- Pa de tramuntana de Maia Flequers
- Formatges Artesans dels Avalls
- Iogurts i recuits Peralada Mas Marcè
- Vins Espelt Viticultors
- Melmelades Can Bech
- Patés i escabetxos d’Escabetxart

INSCRIPCIONS:

Accedeix al web de l'Associació Projecte GRETA per apuntar-te a l'acte.

8/09/2026


EL COLEGIO

  • Ventanilla única
  • Quiénes somos
  • Dónde estamos
  • Sugerencias
  • Prensa
  • Mapa web

Síguenos

facebook
twitter
linkedin
instagram
youtube

INFORMACIÓN LEGAL

  • Aviso legal
  • Condiciones de registro
  • Política de cookies
  • Política de privacidad

Contenidos

© Col·legi d'Arquitectes de Catalunya 2025

Plaça Nova, 5
08002 Barcelona
T 93 301 50 00
coac@coac.cat
Google Maps

Contacta con nosotros
T T 93 301 50 00 

 

UIA 2026 Barcelona Capital Mundial Arquitectura Logo premi nacional de cultura 2019 empresa emocionalmente saludable