
Muncunill portes endins
Això ens ha portat a fer una sèrie de reflexions. La primera és que sobre l’obra de Lluís Muncunill s’han escrit llibres i celebrat abundoses exposicions, rutes modernistes... Les seves obres més emblemàtiques s’han divulgat, especialment de la mà de Mireia Freixa, la historiadora de l’art que més hi ha profunditzat. Podríem dir, doncs, que dels edificis de Lluís Muncunill s’ha dit i ensenyat quasi tot. Però no ho podríem dir de la vida de l’arquitecte.
Aquesta mostra “d’arquitectes a arquitecte” fuig de reiteracions, buscant aquest amor pel detall de Muncunill i aplicant una visió més propera per a fer-lo més quotidià. S’han buscat elements que el defineixin però a escala del vianant, a peu de carrer, amb detalls que ens podem trobar en el dia a dia de la ciutat, i que són el nostre paisatge urbà.
És per això que proposem fer un desplegament de 12 portes que corresponen a 12 dels seus edificis i que són comprensiblement a peu de carrer. Aquests elements provocaran reaccions casolanes com “aquesta porta és al carrer de sobre de casa, hi passo cada dia per davant i no hi havia parat atenció...”. Això conduirà a la sensació, i d’això es del què es tracta, que a Terrassa estem envoltats d’un “toc de Muncunill”.
I per fer-ho encara més proper, més humà, proposem un breu relat íntim, de “portes endins”, amb petits detalls de la seva vida personal i professional, acompanyat del testimoni viu que ens ha cedit la seva neta Àngels Muncunill.
Tot això a redós de la sala d’actes de la Masia Freixa, edifici modernista emblemàtic. Per aconseguir abrigar aquesta sala, ho embolcallarem amb una pell pròpia de teles toves, com toves són les formes de l’edifici, que amb el seu caient donaran la intimitat necessària per homenatjar a una persona que ha estampat segell a la nostra ciutat.
Inauguració de l'exposició: Dilluns 14 d’abril a les 18h, a la sala d’actes de la Masia Freixa.
Organitza: COAC Vallès amb Ajuntament de Terrassa Turisme.
Comissariat: Joan Baca i Marta Peralta, arquitectes.