Skip to main content
Home

Suscripción boletines

Search form


  • Agenda Arquitectura
  • Encuentra Arquitecto
  • Únete al COAC
  • Servicios a Empresas
  • Next Generation
  • UIA2026BCN
  • Colegiados y
    profesionales

Search form


© Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (COAC)

El COAC i la Fundació Banc Sabadell signen un conveni per a la restauració dels frisos de Picasso de la seu de Plaça Nova

Ámbito: 
Col·legi
Printer, email and PDF versions: 
ActionsPDF version
Publicado: 
21 Marzo 2022
Addtoany: 
La degana del COAC, Assumpció Puig, i el president de la Fundació Banc Sabadell, Miquel Molins, han signat un conveni de col·laboració en virtut del qual la Fundació participarà en la restauració dels frisos de Picasso que envolten la seu del COAC a la plaça Nova de Barcelona. Així mateix, la Fundació també col·laborarà en l’exposició que està organitzant el COAC per a l’any 2023 amb motiu de la commemoració del 50è aniversari de la mort de Pablo Picasso. 

Durant l’acte de signatura, Assumpció Puig ha destacat el “gran valor patrimonial d’aquests frisos i el privilegi que puguin mostrar-se obertament a la ciutadania”. Per aquest motiu, ha remarcat “la responsabilitat que tenim com arquitectes de donar exemple i tenir cura dels nostres edificis. Els esgrafiats de Picasso, junt amb l’arquitectura de Xavier Busquets, doten la seu del COAC d’una singularitat única, i tenim el deure de vetllar per la seva conservació”.

En aquesta línia, Miquel Molins ha posat èmfasi en el fet que “recuperar el patrimoni és també tenir cura de la nostra història, i ens satisfà molt poder contribuir amb el Col·legi d’Arquitectes de Catalunya per rehabilitar una obra tan emblemàtica i representativa de la seu del COAC i del centre de Barcelona”.

Restauració d’un element patrimonial
El pas dels anys i l’exposició exterior dels frisos que envolten la seu del COAC a la plaça Nova –creats el 1962 amb motiu de la construcció de l’edifici– ha provocat danys a un element emblemàtic i distintiu d'aquest edifici.

Amb la voluntat de reparar-ne els danys, l’any 2021, en el marc del Pla Patrimonial que està duent a terme el COAC per renovar i actualitzar els seus edificis –patrimoni de les ciutats on estan ubicats–, es va iniciar la seva restauració.

La signatura del conveni amb la Fundació Banc Sabadell dona un nou impuls a la rehabilitació d’un element cultural de gran valor per a la ciutat de Barcelona, i ajudarà a crear sinergies entre ambdues entitats per a la cura i difusió del valor patrimonial dels nostres edificis i maximitzar així la contribució a la societat.

La rehabilitació dels frisos forma part del projecte de remodelació dels espais públics de la seu de plaça Nova per acollir el Centre Obert d’Arquitectura.

Col·laboració en una exposició per a l’Any Picasso
En el marc de la commemoració del 50è aniversari de la mort de Pablo Picasso (1881-1973), la Fundació Banc Sabadell col·laborarà en l’exposició que està organitzant el COAC per posar de nou en valor aquesta obra d’art, recuperant la història i la metodologia aplicada l’any 1962 per a la seva execució enfrontant-la amb la seva rehabilitació 60 anys després amb les tecnologies del s. XXI.


EL COLEGIO

  • Ventanilla única
  • Quiénes somos
  • Dónde estamos
  • Sugerencias
  • Prensa
  • Mapa web

Síguenos

facebook
twitter
linkedin
instagram
youtube

INFORMACIÓN LEGAL

  • Aviso legal
  • Condiciones de registro
  • Política de cookies
  • Política de privacidad

Contenidos

© Col·legi d'Arquitectes de Catalunya 2025

Plaça Nova, 5
08002 Barcelona
T 93 301 50 00
coac@coac.cat
Google Maps

Contacta con nosotros
T T 93 301 50 00 

 

UIA 2026 Barcelona Capital Mundial Arquitectura Logo premi nacional de cultura 2019 empresa emocionalmente saludable