© Escola Marià Fortuny
Al mes de març, amb la preinscripció a les escoles de primària i secundària, els centres on el COAC treballa per portar l’arquitectura dins les aules fan d’aquesta col·laboració el tret rellevant i diferencial del seu programa educatiu.
Des de fa tres anys, el COAC col·labora amb les escoles Camps Elisis de Lleida i Marià Fortuny de Reus a través del programa Magnet, impulsat conjuntament per la Fundació Jaume Bofill, el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona, el Consorci d’Educació de Barcelona i l’Institut de Ciències de l’Educació de la UAB.
L’objectiu del programa Magnet és fer front a la problemàtica de la segregació escolar mitjançant aliances amb institucions de referència. El COAC ho fa a través del seu programa educatiu, l’ArquiEscola, un projecte que aposta per introduir l’arquitectura a les aules aportant eines al professorat per estructurar una mirada cap a l’entorn, i que té com a objectiu fomentar el creixement d'un pensament crític en la construcció i transformació dels espais que habitem i estimular la creativitat.
En els tres anys de col·laboració, els dos centres s’han convertit en referent al seu territori.
Dues escoles pioneres
Sota el lema “Construïm junts”, les arquitectes que han desenvolupat el programa del COAC al Camps Elisis de Lleida han col·laborat estretament amb l’equip de mestres del centre portant el projecte dins de l’aula.
Els alumnes han treballat de forma transversal, experimentant amb diferents materials i tècniques, a més d’haver-se fomentat la feina en equip en tot moment. Així, han desenvolupat nous espais de joc simbòlic, han donat forma a racons de lectura o han repensat com crear “Ciutats més sostenibles”, entre d’altres.
A l’escola Marià Fortuny de Reus es va escollir el lema “Transformem la llum”. Així, els arquitectes del COAC, conjuntament amb personal docent, han aplicat la metodologia “Tinkering” d’aprendre fent per crear un rellotge de sol, un time lapse o experimentar amb la fotografia en blanc i negre a partir d’ombres i llums.
A més, han visitat els alumnes d’arquitectura de la universitat ETSA-URV de Reus, amb qui compartiran el projecte de repensar el pati de l’escola, un espai molt gran al que li volen donar nous usos per a crear un nou entorn. L’objectiu final és transformar les seves idees en quelcom material amb les seves pròpies mans gràcies a l’arquitectura.
En aquest segon trimestre hem començat a col·laborar també amb el Magnet de l’escola Mas Casanaovas, l’hospital de Sant Pau, per posar en valor l’arquitectura del modernisme i col·laborar en el temes de rehabilitació i transformació d’espais i millora de l’entorn.
Des de fa tres anys, el COAC col·labora amb les escoles Camps Elisis de Lleida i Marià Fortuny de Reus a través del programa Magnet, impulsat conjuntament per la Fundació Jaume Bofill, el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona, el Consorci d’Educació de Barcelona i l’Institut de Ciències de l’Educació de la UAB.
L’objectiu del programa Magnet és fer front a la problemàtica de la segregació escolar mitjançant aliances amb institucions de referència. El COAC ho fa a través del seu programa educatiu, l’ArquiEscola, un projecte que aposta per introduir l’arquitectura a les aules aportant eines al professorat per estructurar una mirada cap a l’entorn, i que té com a objectiu fomentar el creixement d'un pensament crític en la construcció i transformació dels espais que habitem i estimular la creativitat.
En els tres anys de col·laboració, els dos centres s’han convertit en referent al seu territori.
Dues escoles pioneres
Sota el lema “Construïm junts”, les arquitectes que han desenvolupat el programa del COAC al Camps Elisis de Lleida han col·laborat estretament amb l’equip de mestres del centre portant el projecte dins de l’aula.
Els alumnes han treballat de forma transversal, experimentant amb diferents materials i tècniques, a més d’haver-se fomentat la feina en equip en tot moment. Així, han desenvolupat nous espais de joc simbòlic, han donat forma a racons de lectura o han repensat com crear “Ciutats més sostenibles”, entre d’altres.
A l’escola Marià Fortuny de Reus es va escollir el lema “Transformem la llum”. Així, els arquitectes del COAC, conjuntament amb personal docent, han aplicat la metodologia “Tinkering” d’aprendre fent per crear un rellotge de sol, un time lapse o experimentar amb la fotografia en blanc i negre a partir d’ombres i llums.
A més, han visitat els alumnes d’arquitectura de la universitat ETSA-URV de Reus, amb qui compartiran el projecte de repensar el pati de l’escola, un espai molt gran al que li volen donar nous usos per a crear un nou entorn. L’objectiu final és transformar les seves idees en quelcom material amb les seves pròpies mans gràcies a l’arquitectura.
En aquest segon trimestre hem començat a col·laborar també amb el Magnet de l’escola Mas Casanaovas, l’hospital de Sant Pau, per posar en valor l’arquitectura del modernisme i col·laborar en el temes de rehabilitació i transformació d’espais i millora de l’entorn.