Skip to main content
Home

Suscripción boletines

Search form


  • Agenda Arquitectura
  • Encuentra Arquitecto
  • Únete al COAC
  • Servicios a Empresas
  • Next Generation
  • Colegiados y
    profesionales

Search form


  • Agenda <br> arquitectura
© Roca Barcelona Gallery
24 feb

Arquitectura & FM: Del Build to Rent al Co-Living

Entidad organizadora: 
COAC, Roca Barcelona Gallery
Lugar: 
En línia
Printer, email and PDF versions with ICS: 
ActionsPDF version ICS file
Sala: 
Instagram Live
Horario: 
19 h
Addtoany: 
El Grup de Treball de Facility Management del COAC i el Roca Barcelona Gallery organitzen la jornada "Del Build to Rent al Co-Living", que tindrà lloc el proper 24 de febrer a les 19 h. L'acte, que compta amb la col·laboració de l'ACFM i la revista Facility Management & Services, es retransmetrà en directe a través de l'Instagram del Roca Gallery.

Programa:

Presentació:
Marc Escolà, Roca Barcelona Gallery

Introducció i moderació:
Miquel Àngel Julià, coordinador del GT Retail del COAC

Taula rodona:

Felip Neri Gordi, arquitecte i FM, membre de la ACFM
Vanessa Sans, fundadora i consultora HAPPY WORKING LAB
Alexandra Ramió, sòcia i consultora de H.W.L.
Javier Olóriz, director d'Operacions Espanya STARCITY
Emma Bellosta, directora d'Asset Management STONEWEG

Cloenda:
Agustí Serra i Monté, Secretari de l'Agenda Urbana i Territori de la Generalitat de Catalunya


El confinament ha posat a prova la utilització i adequació dels espais físics i ha qüestionat les formes de viure, estudiar, treballar, etc. De fet, la situació viscuda durant el 2020 ha apropat canvis que ja estaven a l'horitzó: evitar desplaçaments per treballar, viure de lloguer a un preu assequible, reconèixer la comunitat en la qual es conviu, disposant de zones comuns híbrides...

En aquest context, els hotels tancats busquen noves fórmules a mig camí entre el co-housing i el co-working, amb la perspectiva de convertir-se en un nou model més obert i interconnectat amb el seu entorn.

El Facility Management ha intervingut determinadament en els canvis produïts durant aquest any i és necessari que ho faci també en els diferents moments de gestació d'un edifici: conceptualització, projecte, construcció, explotació, dinamització i conservació.

Moltes promotores han detectat el canvi i han començat a construir per a lloguer, plantejant-se tot el cicle de vida més enllà de la venda. D'altres, estan transformant o construint co-livings de nova generació, sencers o mixtes incloent ús hoteler.

Els nous espais construïts, precisen d'usos i serveis flexibles i adaptables amb facilitat. Els edificis tenen vida després del seu lliurament, i el facility manager és la figura clau per a la seva conceptualització inicial i dinamització.

Les consultories especialitzades en models d'economia i hàbitats col·laboratius han d'intervenir des del plantejament inicial en aquest projecte de vida, en paral·lel al projecte de serveis del FM i pensant en com seguiran evolucionant i transformant-se les formes de viure.

Aquest nou camí s'ha d'iniciar ja des del planejament urbanístic fent més flexibles els usos, per no ralentitzar el canvi possibilitant el co-living en sòl terciari si prové d'un hotel o en sòl residencial si parlem d'hàbitats col·laboratius.

 

1/02/2021


EL COLEGIO

  • Ventanilla única
  • Quiénes somos
  • Dónde estamos
  • Sugerencias
  • Prensa
  • Mapa web

Síguenos

facebook
twitter
linkedin
instagram
youtube

INFORMACIÓN LEGAL

  • Aviso legal
  • Condiciones de registro
  • Política de cookies
  • Política de privacidad

Contenidos

© Col·legi d'Arquitectes de Catalunya 2025

Plaça Nova, 5
08002 Barcelona
T 93 301 50 00
coac@coac.cat
Google Maps

Contacta con nosotros
T T 93 301 50 00 

 

Logo premi nacional de cultura 2019

empresa emocionalmente saludable