Sigurd Lewerentz. © DM DigitaltMuseum
Exposició: "Sigurd Lewerentz. 44 fotografies del viatge a Itàlia"
Sala:
Demarcació de l'Ebre
Addtoany:
A partir del proper 15 d'octubre es podrà visitar a la seu de la Demarcació de l'Ebre l’exposició “Sigurd Lewerentz. 44 fotografies del viatge a Itàlia".
La mostra és una selecció de 44 instantànies de l’arxiu personal de l’arquitecte, procedents del DM DigitaltMuseum, fetes durant el viatge que va fer a Itàlia l’any 1909.
Gairebé al mateix temps que Lewerentz viatja a Itàlia, entre 1902 i 1908, Franz Xaver Kappus manté correspondència amb el poeta austríac Rainer Maria Rilke i, si no fos perquè les “Cartes a un jove poeta” no es van publicar fins al 1929, es podria afirmar que Lewerentz les havia llegit i s’esforçava a seguir al peu de la lletra els consells del poeta. Aquestes cartes parlen de silenci, de profunditat, de tristesa, d’alegria, de creació artística, de l’obra d’art i també de soledat. Tal com deia Rilke: “Cal aconseguir anar cap a un mateix i durant hores i hores no trobar-se amb ningú. Restar sol com quan s’era infant (...)”.
La soledat i el silenci també semblen ser els trets característics que millor defineixen Lewerentz. La crítica l’ha anomenat nòrdic solitari, arquitecte silenciós, subterrani, aïllat... una persona de tracte difícil, sovint tancat en ell mateix, obstinat, obsessiu.
En aquestes quaranta fotografies que podreu veure fins al 16 de novembre, hi trobareu algunes de les preguntes que el jove arquitecte va viure a l’inici del seu camí.
La mostra és una selecció de 44 instantànies de l’arxiu personal de l’arquitecte, procedents del DM DigitaltMuseum, fetes durant el viatge que va fer a Itàlia l’any 1909.
Gairebé al mateix temps que Lewerentz viatja a Itàlia, entre 1902 i 1908, Franz Xaver Kappus manté correspondència amb el poeta austríac Rainer Maria Rilke i, si no fos perquè les “Cartes a un jove poeta” no es van publicar fins al 1929, es podria afirmar que Lewerentz les havia llegit i s’esforçava a seguir al peu de la lletra els consells del poeta. Aquestes cartes parlen de silenci, de profunditat, de tristesa, d’alegria, de creació artística, de l’obra d’art i també de soledat. Tal com deia Rilke: “Cal aconseguir anar cap a un mateix i durant hores i hores no trobar-se amb ningú. Restar sol com quan s’era infant (...)”.
La soledat i el silenci també semblen ser els trets característics que millor defineixen Lewerentz. La crítica l’ha anomenat nòrdic solitari, arquitecte silenciós, subterrani, aïllat... una persona de tracte difícil, sovint tancat en ell mateix, obstinat, obsessiu.
En aquestes quaranta fotografies que podreu veure fins al 16 de novembre, hi trobareu algunes de les preguntes que el jove arquitecte va viure a l’inici del seu camí.
13/10/2020