Patis amb la infància: Somiem espais en lloc de construir murs
El pati és l’espai de les escoles en el qual el joc viu. És un espai privilegiat —sovint oblidat— i ple d’oportunitats educatives.
Era ja una realitat que la major part dels nostres patis es mantenien igual que als anys 90, i que era necessària una nova mirada. A aquest fet, ara hi sumem la situació sorgida arrel de la COVID-19, que posa en crisi aquest espai i la seva funció educativa com a lloc estimulador de la capacitat de jugar de la infància i en conseqüència, del seu desenvolupament motriu, cognitiu, afectiu i social. Els riscos de limitar el joc dels nens i nenes contradiu precisament el dret i la necessitat que tenen de jugar.
El proper 7 de juliol, a les 17.30 h organitzem un webinar per reflexionar i debatre sobre el paper dels patis a les escoles i instituts amb Marinva i Equal Saree. Comptarem amb la presència de Sandra Bestraten, presidenta de la Demarcació de Barcelona del COAC, que presentarà l'acte; Imma Marin, de Marinva; i Helena Cardona, d'Equal Saree. L'acte estarà dinamitzat per Esther Hierro, de Marinva i comptarà amb una fila 0 formada per membres del Grup de Dones de la Intercol·legial -amb qui s'ha coordinat la realització del mateix-, concretament amb Júlia Baena del Col·legi de Biblioteconomia, Laia Rosich del de Psicologia i Gemma Sambola del d'Educadors Socials.
Ens ajudes a somiar els patis escolares, des de la vessant lúdica i amb criteris de gènere que ofereixin les mateixes oportunitats a totes les nenes i nens?