Skip to main content
Home

Newsletter

Search form


  • Architecture Events
  • Join the COAC
  • Find an Architect
  • Corporate Services
  • UIA2026BCN
  • Members
    and professionals

Search form


Imatge: © Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (COAC)
08 Jul

Visita a la Cooperativa d’habitatges La Teulada

Organizer: 
COAC
Location: 
Terrassa
Printer, email and PDF versions with ICS: 
ActionsPDF version ICS file
Sala: 
Plaça Marta Mata, 8. Terrassa.
Horari: 
a les 12 h
Addtoany: 

La Delegació del Vallès organitza el pròxim dimecres, 8 de juliol a les 12 h, una visita guiada a la Cooperativa d'habitatges La Teulada, a Terrassa. El guiatge anirà a càrrec de l'arquitecte Bernat Colomé, del despatx Arqbag, responsables del projecte.

La Cooperativa La Teulada consisteix en 18 habitatges en cessió d’ús, nascut d’un acompanyament inicial per identificar necessitats habitatives i models de convivència, oferint una resposta constructiva, urbana i bioclimàtica.

Un dels seus trets més innovadors és el compromís social: un terç dels habitatges es reserven per a persones amb trastorns mentals o discapacitat intel·lectual, gràcies a un conveni amb la Fundació Prodis. A més, l’edifici integra espais col·lectius repartits per les diferents plantes -com cuina, habitació satèl·lit, bugaderia i zones comunitàries als punt més privilegiats, la planta baixa i els nivells superiors de la torre-, fomentant la vida en comunitat i l’apropiació de l’espai públic.

El disseny prioritza l’eficiència energètica i la baixa petjada ambiental amb murs d’inèrcia a l’interior, forjats de fusta, recollida i reaprofitament d’aigües, i producció fotovoltaica. Les façanes orientades al sud, les proteccions solars i la ventilació natural regulada redueixen la demanda energètica, mentre que la vegetació i la ubicació estratègica —pròxima al transport públic i al Parc de Vallparadís— reforcen la mobilitat sostenible i la integració amb l’entorn urbà i la biodiversitat. El disseny de la vida en comunitat és també una estratègia de reducció de l’ús de recursos individuals, que assegura l’accés a una vida a la ciutat de manera respectuosa amb les persones i el medi ambient.

Places limitades

Inscripcions

18/06/2026


Association

  • Point of Single Contact
  • Introduction
  • Where to find us
  • Suggestions Box
  • Press
  • Site map

Follow us

facebook
twitter
linkedin
instagram
youtube

Legal information

  • Legal notice
  • Registration Conditions
  • Cookies policy
  • Privacy Policy

Content

© Col·legi d'Arquitectes de Catalunya 2025

Plaça Nova, 5
08002 Barcelona
T 93 301 50 00
coac@coac.cat
Google Maps

—

Contact us
T 93 306 78 41 

 

UIA 2026 Barcelona Capital Mundial Arquitectura Logo premi nacional de cultura 2019 empresa emocionalmente saludable