© Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (COAC)
Vectors de futur: Nou cicle de debats territorials
Sala:
Sala d'Actes de Plaça Nova i en línia
Horari:
18.30 h
Addtoany:
El proper dimarts 7 de març a les 18.30 h, comença el cicle de debats "Vectors de futur", organitzat pel Col·legi d’Arquitectes de Catalunya, juntament amb FemVallès i la Fundació Bosch i Cardellach.
L'objectiu de les sessions, que tindran lloc a la seu de Plaça Nova, és exposar temes estructurals i estratègics de territori mitjançant propostes concretes sobre àrees de desenvolupament i futures oportunitats de millora infraestructural, econòmica i de governança en el context territorial català, obrint-les a debat entre entitats, experts i representants institucionals. Posteriorment, les conclusions d'aquests debats es difondran a les entitats i el públic general.
PRIMERA SESSIÓ: TRANSCENDINT L’ÀREA METROPOLITANA. 3R TÚNEL DE RODALIES PEL LITORAL
La xarxa de Rodalies és una estructura bàsica de la regió metropolitana. Si el vehicle assoleix un sostre límit, el ferrocarril ha de créixer clarament i l’estructuració metropolitana depèn de les Rodalies (ADIF‐RENFE‐FGC). Les opcions de futur es juguen dins i fora de la capital però, en ella, dos túnels d’ADIF, amb encontres i cisallaments, limiten la capacitat dels serveis. La sessió plantejarà una opció per resoldre aquest coll d’ampolla, recuperant la idea de connectar l’Estació de França amb el Morrot. Aquesta hipòtesi, que repercutiria en noves opcions de serveis, estalviaria culs de sac i obriria noves possibilitats respecte al Baix Llobregat, avui enllaçat només per Sants.
PROGRAMA:
Benvinguda a càrrec de Cristina Mora, secretària de la Junta Directiva de Barcelona del COAC
Ponència a càrrec de Manel Larrosa, arquitecte i urbanista
Taula rodona:
Guim Costa Calsamiglia, degà del COAC
Antoni Abad, president de FemVallès
Manel Larrosa, arquitecte i urbanista
Fila zero:
Pere Macias, enginyer de Camins. Oficina de Rodalies de Catalunya
Alicia Casart, directora del Gabinet d’Estudis d’infraestructures. Cambra de Comerç de Barcelona
Adrià Ramírez, enginyer Informàtic i President de l’associació per a la Promoció del Transport Públic
JMa Sisó, economista, enginyer ferroviari. Consultor AFTP
Santiago Montero, enginyer industrial
L'objectiu de les sessions, que tindran lloc a la seu de Plaça Nova, és exposar temes estructurals i estratègics de territori mitjançant propostes concretes sobre àrees de desenvolupament i futures oportunitats de millora infraestructural, econòmica i de governança en el context territorial català, obrint-les a debat entre entitats, experts i representants institucionals. Posteriorment, les conclusions d'aquests debats es difondran a les entitats i el públic general.
PRIMERA SESSIÓ: TRANSCENDINT L’ÀREA METROPOLITANA. 3R TÚNEL DE RODALIES PEL LITORAL
La xarxa de Rodalies és una estructura bàsica de la regió metropolitana. Si el vehicle assoleix un sostre límit, el ferrocarril ha de créixer clarament i l’estructuració metropolitana depèn de les Rodalies (ADIF‐RENFE‐FGC). Les opcions de futur es juguen dins i fora de la capital però, en ella, dos túnels d’ADIF, amb encontres i cisallaments, limiten la capacitat dels serveis. La sessió plantejarà una opció per resoldre aquest coll d’ampolla, recuperant la idea de connectar l’Estació de França amb el Morrot. Aquesta hipòtesi, que repercutiria en noves opcions de serveis, estalviaria culs de sac i obriria noves possibilitats respecte al Baix Llobregat, avui enllaçat només per Sants.
PROGRAMA:
Benvinguda a càrrec de Cristina Mora, secretària de la Junta Directiva de Barcelona del COAC
Ponència a càrrec de Manel Larrosa, arquitecte i urbanista
Taula rodona:
Guim Costa Calsamiglia, degà del COAC
Antoni Abad, president de FemVallès
Manel Larrosa, arquitecte i urbanista
Fila zero:
Pere Macias, enginyer de Camins. Oficina de Rodalies de Catalunya
Alicia Casart, directora del Gabinet d’Estudis d’infraestructures. Cambra de Comerç de Barcelona
Adrià Ramírez, enginyer Informàtic i President de l’associació per a la Promoció del Transport Públic
JMa Sisó, economista, enginyer ferroviari. Consultor AFTP
Santiago Montero, enginyer industrial
INSCRIPCIONS:
SEGÜENTS JORNADES:
Sessió 2. Dimarts 28 de març a les 18.30 h
Catalunya ferroviària. Regionals en alta velocitat i model de país.
Noves polaritats de país i l’escala 7 milions a una hora de Barcelona.
Sessió 3. Dimarts 18 d'abril a les 18.30 h
Governança regional i organització de país.
El Vallès a la regió de Barcelona i coherència al conjunt català.
Properament es publicarà el programa detallat de les jornades.
Per assistir a l'acte, inscriu-te aquí.
Per seguir-lo en línia, inscriu-te aquí.
SEGÜENTS JORNADES:
Sessió 2. Dimarts 28 de març a les 18.30 h
Catalunya ferroviària. Regionals en alta velocitat i model de país.
Noves polaritats de país i l’escala 7 milions a una hora de Barcelona.
Sessió 3. Dimarts 18 d'abril a les 18.30 h
Governança regional i organització de país.
El Vallès a la regió de Barcelona i coherència al conjunt català.
Properament es publicarà el programa detallat de les jornades.
14/02/2023