El Premi Europeu d'Intervenció en el Patrimoni Arquitectònic AADIPA fa públics els projectes seleccionats [1]

En la categoria A –Intervenció en el patrimoni construït–, d’entre els 163 projectes presentats, el jurat format pels arquitectes Louis Leger, Marià Castelló i Leticia Soriano, ha seleccionat les següents 15 obres:
- - Buda Art Centre, Kortrijk, Bèlgica. 51N4E [2]
- - Casa Luz, Extremadura. Arquitectura G [3]
- - Rehabilitació d'una masia a l'Empordà, Girona. Arquitectura G [4]
- - Innovation powerhouse, Eindhoven, Països Baixos. Atelier van Berlo
+ Eugelink Architectuur + De Bever Architecten [5] - - Parlament del Cantó Vaud, Laussane, Suïssa. Bonell i Gil Arquitectes,
Atelier Cube [6] - - [7]3 edificis històrics, Anvers, Bèlgica. Bovenbouw Architectuur,
Barbara Van Der Wee Architects [8] - - Nou accés al centre històric de Gironella, Barcelona. Carles Enrich Studio [9]
- - Ilha da Bela Vista, Porto, Portugal. Cerejeira Fontes Architects [10]
- - Streetmekka, Vibork, Dinamarca. EFFEKT Architects [11]
- - Cave di Arzo, Mendrisio, Suïssa. Enrico Sassi Architetto [12]
- - Palau de Justícia, Estrasburg, França. Garcés-de Seta-Bonet
Arquitectes, Serra-Vives-Cartagena Arquitectes [13] - - Centre Cívic Cristalleries Planell, Barcelona. HArquitectes [14]
- - Centre Cívic Lleialtat Santsenca, Barcelona. HArquitectes [15]
- - Factoria Cultural, Madrid. OSS - Office for Strategic Spaces [16]
- - Mercat Sant Antoni, Barcelona. Ravellat Ribas arquitectes [17]
En la categoria B –Espais exteriors–, els també arquitectes Benoit Moritz, Elisabeth Abalo i Elena Albareda, després d'avaluar les 34 propostes participants, han optat per seleccionar les següents 10 obres:
- - Skanderbeg Square, Tirana, Albània. 51N4e [18]
- - Parc de l'Ermita del Pla de Sant Joan, Barcelona. AMB [19]
- - Heritage Park of Ceto, Paspardo, Itàlia. Babau Bureau, Elisa Brusegan [20]
- - Camí de les Guixeres, Barcelona. Batlleiroig Arquitectura [21]
- - Visitor Center, Villers-la-Ville, Bèlgica. Binario Architectes, Pigeon Ochej Paysage, L’Escaut Architecture [22]
- - Accés al Castell de Jorba, Barcelona. Carles Enrich Studio [23]
- - Camí de Cal Metre, Barcelona. Carles Enrich Studio [24]
- - Zollverein Park, Essen, Alemanya. Planergruppe GmbH Oberhausen [25]
- - Schalker Verein, Gelsenkirchen, Alemanya. Planergruppe GmbH Oberhausen [26]
- - Adequació de l'antic Teatre Romà, Tarragona. Estudi d’arquitectura toni gironès [27]
El 13 de juny, en el marc de la IV Biennal Internacional d'Intervenció en el Patrimoni Arquitectònic, jornada que organitza la direcció del Premi amb el suport del COAC, l'AADIPA i la Generalitat de Catalunya, es donaran a conèixer els finalistes i el guanyador de les diferents categories i, per primera vegada, del global de les obres presentades, la direcció del certamen, atorgarà un Premi Especial de Restauració a aquella intervenció que des del punt de vista tècnic i metodològic destaqui per la seva qualitat, precisió i respecte.