Vés al contingut
Inici

Subscripció butlletins

Formulari de cerca


  • Uneix-te
  • Troba el teu Arquitecte
  • Serveis a Empreses
  • Agenda Arquitectura
  • Next Generation
  • Col·legiats i
    professionals

Formulari de cerca


© Intercol·legial Tècnica del Vallès
09 mai

Visita tècnica a la Biblioteca L’Alzina, de Palau-Solità i Plegamans

Entitat organitzadora: 
COAC
Printer, email and PDF versions with ICS: 
ActionsPDF version ICS file
Sala: 
Passatge Montserrat, 30. Palau-Solità i Plegamans
Horari: 
A les 13 h
Addtoany: 
La Intercol·legial Tècnica del Vallès organitza, el proper divendres 9 de maig a les 13 h, una visita tècnica guiada a la Biblioteca L’Alzina de Palau-Solità i Plegamans.

La Biblioteca L'Alzina, inaugurada el 14 de juny del 2024, és un edifici que destaca per la seva arquitectura moderna i sostenible. Es tracta d’un espai que no només amplia l'oferta cultural del municipi, sinó que es converteix en un punt de referència per a la comunitat. Aquest nou equipament substitueix l'actual biblioteca municipal.

L'obra de l'equip Brullet-De Luna Arquitectes té una forma cilíndrica fàcilment identificable i compta amb una superfície útil de 1.555 m² distribuïda en dues plantes. Compta amb una il·luminació que li atorga una lluminositat indirecta i una façana de deployee que contrasta amb un interior confortable.

En el soterrani de l'edifici s'allotja un complex sistema de pous geotèrmics que, mitjançant l'intercanvi de temperatura amb el subsol, permeten la climatització de la biblioteca amb una eficiència absoluta. Un total de 40 canonades s'enfonsen fins a 120 metres de profunditat, on la temperatura constant és de 17 graus. Allà refreda l'aigua escalfada a la superfície i es bombeja de nou amb una bomba alimentada per l'energia fotovoltaica produïda per les plaques del sostre de l'edifici.

PROGRAMA:

Antecedents i origen del projecte, DIBA, programa funcional, cost obra, a càrrec de Mercè Guàrdia.

Composició arquitectònica i voluntat del projecte, singularitats, objectius, complexitats constructives, a càrrec de Jaume Piñol.

Complexitats constructives, procés d’execució, a càrrec de Joan Gómez.

Característiques instal·lacions, a càrrec de Miquel Portell.

El guiatge anirà a càrrec de:

Mercè Guàrdia Serra – Arquitecta tècnica. Cap de l'Àrea de Territori de l’Ajuntament de Palau-solità i Plegamans. Gestió de projecte.
Jaume Piñol, arquitecte de l’estudi Brullet – De Luna arquitectes i associats.
Joan Gómez, arquitecte tècnic del despatx ENNE GESTIÓ, Gestión Activa de Proyectos.
Miquel Portell,  Portell-Brunés Enginyers.

Si voleu inscriure-us complimenteu el següent formulari d'inscripció

Activitat gratuïta.

28/04/2025


El col·legi

  • Finestreta única
  • Què som
  • On som
  • Suggeriments
  • Premsa
  • Mapa web

Segueix-nos

facebook
twitter
linkedin
instagram
youtube

Informació legal

  • Avís legal
  • Condicions de registre
  • Política de cookies
  • Política de privacitat

Continguts

© Col·legi d'Arquitectes de Catalunya 2019

Plaça Nova, 5
08002 Barcelona
T 93 301 50 00
coac@coac.cat
Google Maps
Tour Virtual
—

Atenció al ciutadà 
T 93 306 78 41 

 

Logo premi nacional de cultura 2019

empresa emocionalmente saludable