Vés al contingut
Inici

Subscripció butlletins

Formulari de cerca


  • Uneix-te
  • Troba el teu Arquitecte
  • Serveis a Empreses
  • Agenda Arquitectura
  • Next Generation
  • Col·legiats i
    professionals

Formulari de cerca


© Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (COAC)
08 jul

sínTESIS Arquitectòniques a Figueres

Entitat organitzadora: 
COAC
Lloc: 
Figueres
Printer, email and PDF versions with ICS: 
ActionsPDF version ICS file
Sala: 
Seu de la Delegació de l'Alt Empordà del COAC. Plaça de l'Església, 6. Figueres
Horari: 
A les 19.30 hores
Addtoany: 

El divendres 8 de juliol de 2016 (19.30h), s’ha organitzat la tercera sessió del cicle de conferències sínTESIS Arquitectòniques on es llegiran les tesis doctorals dels doctors arquitectes Xavier Montal i Sílvia Musquera, amb la voluntat d’entendre les tesis d’arquitectura com espais de reflexió i anàlisi.

La primera de les lectures anirà a càrrec de Xavier Montal, doctor en Arquitectura per la Universitat Politècnica de Catalunya (2015) amb la seva tesi Atemporalitat en l’obra madura de Livio Vacchini 1987-2007. En aquest estudi Xavier Montal explica que l’obra de Livio Vacchini es situa dins un núvol de referents, contrastats tots ells pel pas del temps. Ens demostra que és bàsic i fonamental tenir present que en la globalitat de l’exercici arquitectònic hi ha d’haver implícit l’estudi conjunt i inseparable d’aquest gran núvol cultural de només uns milers d’anys d’història. Necessitem el passat per construir el present, i fer-ne tabula rasa es considera una impertinència que no pot dur enlloc.

La segona de les lectures la farà Sílvia Musquera, doctora Arquitecte per la Universitat Politècnica de Catalunya (2015), que presentarà la seva tesi Les imatges d'un nou paisatge creat per al turisme. La fotografia com a testimoni del paper de l'arquitectura en la transformació del paisatge als anys 60. En aquest estudi, Sílvia Musquera estudia la transformació del paisatge de la Costa Brava, des del seu bateig el 1920, fins als anys seixanta quan una nova arquitectura va sorgir com a resposta a l’arribada massiva del turisme de sol i platja. Al llarg de cinc capítols es proposa al lector un viatge de la mà de fotògrafs, escriptors i pintors que ens ensenyaran a mirar un paisatge polièdric i complex on l’arquitectura hotelera esdevé la protagonista, per crear-ne un de nou.

Amb aquesta nova lectura de tesis doctorals, el Departament de Cultura de la Demarcació de Girona ha iniciat un cicle que obre un espai per a la presentació de tesis doctorals relacionades amb l’arquitectura des de la seva vessant més àmplia.

29/06/2016


El col·legi

  • Finestreta única
  • Què som
  • On som
  • Suggeriments
  • Premsa
  • Mapa web

Segueix-nos

facebook
twitter
linkedin
instagram
youtube

Informació legal

  • Avís legal
  • Condicions de registre
  • Política de cookies
  • Política de privacitat

Continguts

© Col·legi d'Arquitectes de Catalunya 2019

Plaça Nova, 5
08002 Barcelona
T 93 301 50 00
coac@coac.cat
Google Maps
Tour Virtual
—

Atenció al ciutadà 
T 93 306 78 41 

 

Logo premi nacional de cultura 2019

empresa emocionalmente saludable