Vés al contingut
Inici

Subscripció butlletins

Formulari de cerca


  • Uneix-te
  • Troba el teu Arquitecte
  • Serveis a Empreses
  • Agenda Arquitectura
  • Next Generation
  • Col·legiats i
    professionals

Formulari de cerca


© Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (COAC)
12 abr - 19 mai

Exposició: “Arquitectures de Terrassa. La mirada dels dibuixants de carrer”

Entitat organitzadora: 
COAC
Lloc: 
Terrassa
Printer, email and PDF versions with ICS: 
ActionsPDF version ICS file
Sala: 
Sala d'exposicions de la Delegació del Vallès
Horari: 
De dilluns a divendres de 8:30 a 14:30 h
Addtoany: 
La seu del COAC a Terrassa acull, des del 12 d’abril fins al 19 de maig, l'exposició col·lectiva 'ARQUITECTURES DE TERRASSA. LA MIRADA DELS DIBUIXANTS DE CARRER'.

Els expositors d’aquesta mostra som una colla diversa que ens reunim per dibuixar en grup, directament al lloc, sobre blocs o llibretes de viatge.

Fem esbossos (sbòzzi, paraula d’origen italià), anomenats globalment sketches (σχέδια, paraula d’origen grec que vol dir "disseny fet improvisadament”) i intentem captar l’essència del lloc mitjançant dibuixos ràpids, alguns fins i tot rabents.

Interpretem amb la nostra mirada i representem a mà alçada el paisatge que tenim al davant, principalment l’arquitectura, que és el paisatge modelat per l’ésser humà. Alguns utilitzem preferentment la línia (que és més abstracta, ja que en la realitat no existeix) i d’altres la taca, el color (més emotius).

Valorem més el procés personal de dibuixar i també el fet de compartir que el resultat final. Per això la paraula més adequada per definir el que fem segurament és sketching, que incorpora l’acció de fer l’esbós i és el moment de més concentració, de més present. No ens interessa tant la perfecció tècnica, sinó sobretot l’experimentació, la participació i la interpretació que aporta cadascú.

Aquesta mostra de dibuixos ha estat preparada pels mateixos organitzadors de la jornada anual Terrassa Dibuixa, veritable esdeveniment cultural a l’entorn d’un edifici de la nostra ciutat, amb conferències, taller de dibuix i actuació musical. Cal dir també que molts dels dibuixants que han participat a l’exposició s’agrupen sota el nom d’Urban Sketchers, tot un fenomen d’abast planetari.

La mostra és molt diversa, amb representants de 8 fins a 80 anys i, treballs de diferents destreses, diferents tècniques i diferents estils personals.

Hi destaca la quantitat de peces dedicades a les obres de Lluís Muncunill, l’arquitecte més prolífic de Terrassa, autor d’edificis de diversos usos, entre els quals són especialment innovadors per a l’època els de tipus industrial.

El nostre és un grup obert i us animem a participar en les nostres trobades.

Toni Crusellas, abril de 2023

Més informació a chalercorbella@gmail.com

18/04/2023


El col·legi

  • Finestreta única
  • Què som
  • On som
  • Suggeriments
  • Premsa
  • Mapa web

Segueix-nos

facebook
twitter
linkedin
instagram
youtube

Informació legal

  • Avís legal
  • Condicions de registre
  • Política de cookies
  • Política de privacitat

Continguts

© Col·legi d'Arquitectes de Catalunya 2019

Plaça Nova, 5
08002 Barcelona
T 93 301 50 00
coac@coac.cat
Google Maps
Tour Virtual
—

Atenció al ciutadà 
T 93 306 78 41 

 

Logo premi nacional de cultura 2019

empresa emocionalmente saludable