© Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (COAC)
Catalunya inter-operable. L’oportunitat del canvi de tota la xarxa catalana a ample ferroviari estàndard
Sala:
Col·legi d'Enginyers Industrials (Via Laietana, 39. Barcelona)
Horari:
18.30 h
Addtoany:
El dilluns 30 de setembre a les 18.30 h celebrem una nova sessió del cicle "Vectors de futur", organitzada pel COAC, FemVallès i el Col·legi d'Enginyers Industrials, juntament amb FERRMED i la Fundació Bosch i Cardellach. La jornada tindrà lloc a la seu del Col·legi d'Enginyers Industrials.
CATALUNYA INTER-OPERABLE
L’oportunitat del canvi de tota la xarxa catalana a ample ferroviari estàndard
L'ample ferroviari ibèric suposa un obstacle de relació amb Europa. Una doble xarxa no és viable i l’anomenat “tercer fil” no resol adequadament el problema. Es proposa, per tant, unificar la xarxa i es preveu que no seria tan complex ni costós, amb uns resultats d’enfortiment de la xarxa que seria inter-operable i molt més robusta, tal com demana la Unió Europea.
PROGRAMA
· Benvinguda a càrrec de Guillem Costa Calsamiglia, degà del COAC; Narcís Armengol, degà del Col·legi Enginyers Industrials, i Antoni Abad, president de FemVallès.
· Ponència a càrrec de Manel Larrosa, arquitecte i urbanista
· Debat amb els membres de la fila zero i el públic
La fila zero comptarà amb la participació d'Alicia Casart, Cambra de Comerç del Vallès Oriental; Jorge Laguna, Corredor Mediterrani; Ignasi Ragàs, Col·legi d'Economistes de Catalunya; Anna Sánchez, Corredor Mediterrani, i Carles Viader, INESCO.
VÍDEO DE LA JORNADA
VECTORS DE FUTUR
L'objectiu del cicle, iniciat l'any 2023, és debatre temes estratègics, àrees de desenvolupament i oportunitats de millora infraestructural, econòmica i de governança en el context territorial català.
Podeu recuperar els vídeos de les sessions celebrades fins ara:
· Transcendint l'Àrea Metropolitana. 3r túnel de Rodalies pel litoral
· Catalunya ferroviària. Regionals en alta velocitat i model de país
· Descentralització de Barcelona i govern metropolità
CATALUNYA INTER-OPERABLE
L’oportunitat del canvi de tota la xarxa catalana a ample ferroviari estàndard
L'ample ferroviari ibèric suposa un obstacle de relació amb Europa. Una doble xarxa no és viable i l’anomenat “tercer fil” no resol adequadament el problema. Es proposa, per tant, unificar la xarxa i es preveu que no seria tan complex ni costós, amb uns resultats d’enfortiment de la xarxa que seria inter-operable i molt més robusta, tal com demana la Unió Europea.
PROGRAMA
· Benvinguda a càrrec de Guillem Costa Calsamiglia, degà del COAC; Narcís Armengol, degà del Col·legi Enginyers Industrials, i Antoni Abad, president de FemVallès.
· Ponència a càrrec de Manel Larrosa, arquitecte i urbanista
· Debat amb els membres de la fila zero i el públic
La fila zero comptarà amb la participació d'Alicia Casart, Cambra de Comerç del Vallès Oriental; Jorge Laguna, Corredor Mediterrani; Ignasi Ragàs, Col·legi d'Economistes de Catalunya; Anna Sánchez, Corredor Mediterrani, i Carles Viader, INESCO.
VÍDEO DE LA JORNADA
VECTORS DE FUTUR
L'objectiu del cicle, iniciat l'any 2023, és debatre temes estratègics, àrees de desenvolupament i oportunitats de millora infraestructural, econòmica i de governança en el context territorial català.
Podeu recuperar els vídeos de les sessions celebrades fins ara:
· Transcendint l'Àrea Metropolitana. 3r túnel de Rodalies pel litoral
· Catalunya ferroviària. Regionals en alta velocitat i model de país
· Descentralització de Barcelona i govern metropolità
Organitza:
Coorganitza:
4/09/2024